Stratejik Marka
Yönetimi

Her reklam, markanın kimliğine yapılan
uzun vadeli bir yatırımdır.

Marka inşa etmek en ince ayrıntılarına kadar düşünülmüş bir planlama gerektirir. Stratejik marka ve dijital itibar yönetimi tam da bu noktada devreye girer. Marka konumlandırma, pazarlama, performans & analizi, marka değeri inşası olarak sıralayabileceğimiz dört basamağı hakkıyla çıkmak için sizinleyiz.

Hiç internet ortamında yanlış veya kötü amaçlı bilgilerle saldırıya uğradığınız oldu mu? Saldırılar yanlış, tamamlanmamış veya hiç var olmamış haberlerden oluşabilir. Haberlerin doğru olup olmaması bir yana, bu tür haberler dijital ortamda size, şirketinize, markanıza ve itibarınıza zarar verebilirler. Argeart olarak, dijital ortamdaki uzmanlığımızı itibar yönetiminde kullanıyor ve internette virüs gibi yayılan bu tür temeli olmayan haberlerin size herhangi bir şekilde zarar vermesinin önüne geçiyoruz.

Stratejik Marka Yönetimi Nedir?

Stratejik marka yönetimi, marka itibarını ve marka değerini artırmak için markanın iç ve dış faaliyetlerinin düzenlendiği ve stratejik bir şekilde yönetildiği süreçtir ve stratejik marka denkliğini oluşturmak, ölçmek ve mesaj vermek için pazarlama programlarının ve faaliyetlerinin tasarımını ve uygulanmasını içerir. Müşterilere markanın ne konuda benzersiz olduğunu göstermek için kullanılan tekniklerin ve stratejilerin bütünüdür.

 

Marka yönetimi, bir işletmenin benzersiz kimliğini oluşturur, kalite ve müşteri etkileşimleri gibi alanları etkiler. Böylece, marka değeri ve marka güvenilirliği artacaktır. Bazı şirketler, küresel bilinirlik elde etmek, ürün ve hizmetlerinin var olan değerini artırmak için stratejik marka yönetimini kullanabilir. Marka yönetiminin sunduğu artan bilinirlik ve marka değeri ile hedef kitle için ideal bir marka olmak mümkündür.

 

Şirketlerin genel hedeflerini ve süreçlerini destekleyen bir marka stratejisi oluşturarak, markalarının uzun vadede işine fayda sağlayacak şekilde gelişebilmesini ve büyümesini sağlanabilir. Firma içinde yapılan düzenlemeler, marka yönetimi, yapılacak markalaşma çalışmaları ve pazarlama çalışmaları bu oluşturulan marka yönetimi stratejisi çerçevesinde gerçekleştirilmelidir. Kurumsal marka yönetimi için bazı stratejilerin belirlenmesi ve bu stratejilere göre hareket edilmesi gerekmektedir. Bu nedenle stratejik marka yönetimine ihtiyaç duyulur.

Marka Yönetimi Nasıl Yapılır?

Marka, firma üzerinde güçlü bir etkiye sahiptir. Bu sebeple marka imajı, marka bilinirliği ve marka değeri oluşturmak ve bu değerleri artırmak stratejik bir marka yönetimine bağlıdır. Pazarda güçlü bir marka varlığı, bir firmanın ürünlerini rakiplerinden farklılaştırır ve bir firmanın ürünleri veya hizmetleri için marka yakınlığı ve marka güvenilirliği yaratır. Peki marka yönetimi nasıl yapılır ve nelere dikkat edilmesi gerekir? Tüm marka yönetim sürecini birkaç adımda anlatalım;

  1. Planlama Süreci: Bir firmanın marka yönetiminde atılacak ilk adım bir planlama yapılması olacaktır. Bu planlama ise markanın değerine, stratejilerine ve marka imajına uygun bir şekilde yapılmalıdır ve firmanın tüm departmanları bu planlamaya koordineli bir şekilde ayak uydurmalıdır. Çünkü marka yönetimi aslında firma yönetimi ile aynı değere sahiptir. Markanın zedelenmesi veya zarar görmesi firma yönetimini de doğrudan etkilemektedir.

 

  1. Marka Konumlandırma: Marka konumlandırması, firmanın pazardaki yerini, potansiyelini ve müşterileri üzerindeki değerini artırır. Bu sebeple marka yönetimi için oldukça efektif bir adımdır. Firma bu adımda rakiplerinden farklılaşarak, hedef kitlesine ve marka imajına uygun bir konumlandırma ile rekabet avantajı kazanacak ve etkili stratejik marka yönetimine sahip olacaktır.

 

  1. Marka Performansını Ölçümleme: Stratejik marka yönetiminin bir diğer etkili adımı ise performansı ölçümlemedir. Markanın performansını analiz etmek, raporlamak, pazardaki değerini araştırmak ve verilere dökmek marka yönetimini doğrudan etkiler. Yanlış bir marka yönetimini sonraki adımlar ile düzeltme imkanı sunar ve daha sistematik bir şekilde ilerlemelerini sağlar. Markanın performansına göre hazırlanan raporlar ve yapılan analizler ile markanın değeri nasıl artırılabilir, marka müşterilerin gözünde nasıl bir konuma sahip, pazardaki yeri ve markanın bilinirliği gibi marka için önemli olan tüm detayları için gerekli bir adımdır. Bu sayede, sonuçlara göre hareket edilerek yeni stratejiler için de firmaya kaynak sağlar.

Stratejik Marka Yönetiminin Avantajları

  • Farklılaşma: Aslında etkili bir stratejik yönetimin en iyi avantajlarından biri markanın rakiplerine ve bulunduğu pazara göre farklı olmasıdır. Markanın farklılık yaratması ve piyasaya uygun bir marka konumlandırmasına sahip olması marka değerini ve imajını olumlu yönde etkiler. Müşterilerine ve potansiyel müşterilerine sundukları ürünleri ve hizmetleri farklı bir konuma getirir ve bu da talebin artmasını sağlar. 

 

  • Müşteri Sadakati Oluşturma: Firmanın müşterilerini elinde tutması ve müşterileri için bir değer oluşturması firma başarısını da birlikte getirecektir. Bu sebeple müşteri sadakati oluşturmak için çabalaması gerekir ve bunu yaparken de stratejik bir marka yönetimi uygulamak firmanın müşteri güvenilirliğini ve sadakatini artırır. Başarılı marka yönetimi ile değer kazanarak güvenilir bir marka haline gelmek, müşteri sadakati oluşturacak ve piyasadaki bilinirliğini artıracaktır bu sayede, firmanın potansiyel müşterilerine ulaşması daha rahat olacaktır.

 

  • Çalışan Bağlılığı: Bir firmada müşteri sadakati ne kadar önemliyse çalışanlarının da sadakati ve firmaya bağlılığı son derece önemlidir. Markanın bilinirliği arttıkça firmanın başarısı da artacak ve bu sayede çalışanlar daha motive olarak ve uyum içerisinde çalışmaya devam edeceklerdir. Marka yönetiminin bir diğer önemli avantajı da budur. Artan marka değeri ve imajı ile yeni çalışanlar da firmanın başarısını gördükçe daha istekli olacak ve daha kolay uyum sağlayacaklardır.

Stratejik Marka Yönetiminin Önemi

Markanın hedef kitle tarafından kendi aralarında nasıl algılandığı ve markanın nasıl bir konumda istenildiği iyi bir stratejiye bağlıdır. Bu stratejik marka yönetimi ayrıca müşteriler için güven oluşturarak markaların satış gücünü güçlendirmeye yardımcı olur ve satışları artırarak firmanın başarısını olumlu etkiler. Pazarda rekabet üstünlüğü için de marka yönetiminin etkili ve stratejik bir biçimde oluşturulması gerekir. Rekabet üstünlüğü sayesinde rakiplerin önüne geçilerek müşterilerin gözünde değer yaratılır ve marka imajı oluşturulur. Argeart Dijital Reklam Ajansı olarak markalara sağladığımız stratejik marka yönetimi hizmetimizden faydalanmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

sonsuz

birlikte keşfe çıkalım

Argeart ile tanışmak, bilgi almak ve çalışmak istiyorsanız bizi arayabilir veya iletişim sayfasından mesaj gönderebilir, adreslerimize bakıp bizi ziyaret edebilirsiniz.