Sosyal Medya
Yönetimi

Her reklam, markanın kimliğine yapılan
uzun vadeli bir yatırımdır.

Günümüzde insanlar bir şirketle ilgili fikir edinmek için artık sosyal medya hesaplarını ve web sitelerini referans almakta. Sosyal medya sayesinde itibar yönetimi yapabilirken markanızın bilinirliğini de artırarak potansiyel müşterilerinizi etkileme fırsatını elde ediyorsunuz.

İşte bu noktada bizler hedef kitlenizi tanımlayıp, sosyal medya hesaplarınızın hedef kitlenizi etkileyecek en iyi şekilde yönetilmesini sağlıyoruz. Planlı ve özenli çalışıyor, aylık planlarımızı önceki aydan onayınıza sunarken; kriz iletişimini önemsiyor, tüm markalarımız için kriz yönetimi süreçlerimizi belirliyoruz.

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya son yıllarda oldukça popülerdir ve kullanıcıları ise her kitleden oluşmaktadır. Günümüzde sadece kişisel olarak değil kurumsal olarak da çok fazla tercih edilmekte ve kullanılmaktadır. Her yaştan, her meslek grubundan ve her bölgeden kullanıcıya sahip olması nedeniyle de özellikle kurumsal firmalar sosyal medyayı bir pazarlama ve reklam aracı olarak kullanmaktadır. Firmalar, sosyal medya sayesinde belirledikleri ve hitap etmek istedikleri hedef kitlelere yönelik etkileşimleri ile onlara ulaşmaktadırlar.

 

Sosyal medya pazarlaması, kurumsal firma hesaplarında kişisel hesaplardan daha önemli bir hale gelmiştir. Bu sebeple kurumsal sosyal medya yönetimi, firmalar için son yıllarda oldukça etkili ve efektif bir yöntemdir. Etkili bir sosyal medya yönetimi için belirli bazı adımlar vardır. Bu adımlara göre hareket ederek sosyal medya hesapları efektif bir şekilde kullanılır ve profesyonel bir sosyal medya hesabına sahip olunur. Bu adımlar ise;

  • Plan Oluşturma: Öncelikle kurumsal sosyal medya hesaplarını yönetmek için hesaplara göre bir plan oluşturulmalıdır. Firmanın takvimini uygun ve ulaşılmak istenen hedef kitleye göre planlar ile sosyal medya hesaplarını daha kurumsal bir şekilde yönetmek mümkün olacaktır. Planlama aşamasında, markanın uygun hedef kitlesini belirlenmesi de gerekmektedir. Böylece sosyal medya paylaşımları doğru ve istenen hedef kitleye ulaşacaktır. Ayrıca markaya uygun içerik ve tema yönetimi de planlama aşamasında tasarlanarak ilerleyen süreçte firma yoğunluğu azaltılabilir. Bu şekilde bir yol haritası oluşturarak, markadan beklenilen ve hedefe uygun kurumsal sosyal medya yönetimine sahip olunur.

 

  • Analiz Etme: Bu aşamada efektif bir sosyal medya yönetimi için rakip ve hedef kitle analizi yapılmalıdır. Markanın kendi paylaşımları ile rakiplerin paylaşımları takip edilerek ona göre bir strateji oluşturulmalıdır. Ayrıca, sektör analizi de yaparak hedef kitle tarafından beklenen ve istenen içerikler üretilip tasarlanmalı. Bu adımda, rakiplerin hangi sosyal medya platformlarında var oldukları takip edilmesi gerekmektedir. Bu analize göre bir sosyal medya planı oluşturulur. Firmanın rakipleri izlenildiği ve takip edildiği için hem tekrara düşmeden hem de firmanın kendine özgün stratejileri ile sosyal medya yönetimine devam edilir.

 

  • Hedef Belirleme: Başarılı bir kurumsal sosyal medya yönetimi için bir sonraki adım kurumsal hedeflerin belirlenmesidir. Bu aşamada sosyal medya hesaplarından beklentiler ve hedef kitleye göre stratejiler belirlenir. Marka bilinirliği üzerinde çalışmalar yapılır ve marka bilinirliği artırılmaya çalışılır. Hedef kitleye uygun hitap etme şekli belirlenerek uygun içerikler üretmek için adımlar atılır.

 

  • İçerik Yönetimi: İçerik yönetimi aşamasında kurumsal sosyal medya yönetimi için profesyonel içerikler büyük önem taşır. Bu sebeple bu aşamada içerik yönetimine, tasarımına ve kalitesine dikkat edilmesi gerekir. Çünkü marka imajı için etkili bir izlenim bırakmak ve hedef kitleye uygun içerikler ile ilgilerini toplamak sosyal medya paylaşımları ile mümkündür.

 

  • Reklam Planlanması: Özellikle kurumsal sosyal medya yönetiminde firmalara fayda sağlayacak en önemli adımlardan biri reklam yönetimi ve planlamasıdır. Sosyal medya reklamları doğru ve profesyonel bir şekilde yapıldığında ve hedef kitleye uygun reklam verildiğinde markaya getirisi kaçınılmaz olacaktır. Firma bütçesine uygun ve düzenli şekilde bir sosyal medya reklamı, kurumsal sosyal medya ajansları ile çok oldukça kolay yürütülebilir.

 

  • Raporlama: Efektif bir sosyal medya yönetiminin son aşaması, firmanın sosyal medya aktivitelerini, paylaşımlarını, etkileşimlerini ve sonuçlarını raporlamak olacaktır. Tüm adımları tamamladıktan sonra sonuçların analiz edilerek raporlanması firmanın sonraki sosyal medya stratejileri için oldukça faydalıdır.

Sosyal Medya Yönetiminin Önemi Nedir?

Sosyal medya kurumsal firmalar için oldukça önemlidir çünkü hedef kitlelerine zorlanmadan ulaşabilecekleri pek çok sosyal medya platformu vardır. Bu nedenle sosyal medya yönetimine de gereken önem verilmelidir. Günümüzün en büyük alışkanlıklarından biri sosyal medya kullanmak ve artık tüketiciler firmaların sosyal medya hesapları ile direkt olarak iletişime geçebilmektedir. Bir firma, sosyal medyayı hedef kitlesiyle bağlantı kurmak için kullanabilmekte ve kurumsal sosyal medya hesabını marka bilinirliği ve olası satışları artırmak, var olan satışları da yönetmek için kullanabilir.

 

Sosyal medya hesaplarını kurumsal bir şekilde geliştirerek yönetmek için ise bir sosyal medya ajansından kurumsal sosyal medya yönetimi için destek almak firma için önemli bir adım olacaktır. Sosyal medyanın yönetilmesi ayrıca reklam kampanyaları, reklam oluşturma, içerik oluşturma ve tasarlama süreçleri ile ilgileneceği için firmaların iş yoğunluğunu azaltarak destek olacaktır. Son yıllarda sosyal medya pazarlaması, oldukça etkili pazarlama stratejilerinden biri haline geldi ve kurumsal sosyal medya yönetimi de bu konuda firmalar için büyük önem taşımaktadır.

Firmalar için Sosyal Medya Platformları

Son yıllarda pek çok sosyal medya platformu iş dünyasına girmiştir ve bu platformların kullanımı da artmaya başlamaktadır. Kullanımı artan bu platformların işletmelere pek çok faydası vardır özellikle daha popüler, daha yaygın ve kullanışlı platformların tercih edilmesi firmanın istediği hedef kitleye ulaşmasında etkili rol oynamaktadır. Bu sosyal medya platformlarına birkaç örnek verecek olursak;

  • Facebook: Son birkaç yılda Facebook eskisi kadar popüler olmasa da en çok tercih edilen sosyal medya platformlarından biridir. Akışta düzenli paylaşımların yanı sıra Facebook reklamları da sosyal medya pazarlamasında sıklıkla kullanılmaktadır.

 

  • İnstagram: Yaygın kullanılan sosyal medya platformu olan İnstagram, firmaların hedef kitlesi, potansiyel müşterileri ve mevcut müşterileri ile iletişim halinde olmasını sağlayan bir platformdur. Firmalar, İnstagram ile rahatlıkla etkileşimi artırıp sosyal medya reklamlarını kullanarak bilinirliğini artırır. 

 

  • LinkedIn: İş dünyasıyla ilgili paylaşımların, tanıtımların ve ilanların yapıldığı kurumsal bir sosyal medya platformudur. Sosyalleşmekten ziyade daha kurumsal ve iş dünyasından olan hedef kitlelere ulaşmak için kullanılan bir platformdur ve firmaların LinkedIn kullanması kurumsallık yönünden faydalı olacaktır.

 

  • Twitter: Sosyal medya pazarlamasında Twitter, hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili bir sosyal medya platformudur. Etkileşim için güçlü bir platform olan Twitter’da düzenli bir şekilde paylaşım ve plan yapılması gerekmektedir.

 

  • YouTube: Video izleme platformu olan YouTube, en yaygın sosyal medya araçlarından biri haline gelmiştir. Firmalar için video oluşturulabilir, canlı yayınlar yapılabilir ve ücretli olarak reklamlar verilebilir. Bu sayede marka bilinirliğini de artırarak markaya değer katacaktır.

Sosyal Medyada Marka İmajı

Marka imajı, markaya değer katan, marka bilinirliğini arttıran ve marka güvenirliğini sağlayan firma için oldukça faydalı bir etkendir. Bu sebeple marka imajını oluşturmak ve arttırmak için pek çok çalışma yapılmakta ve strateji geliştirilmektedir. Sosyal medyada ise durum artık daha kolay bir hale gelmiştir. Firmalar sosyal medya platformlarını kullanarak kendi marka imajını oluşturma ve hedef kitleye kendini daha iyi tanıtma imkanına sahiptir. Kurumsal sosyal medya yönetimi ile marka hedef kitlesine daha kolay ulaşarak kendi için bir marka imajı oluşturabilir. 

 

Sosyal medya reklamları ile de bilinirliğini arttırarak marka imajına katkıda bulunur. Bu sebeple sosyal medya pazarlamasının markalar üzerinde büyük etkisi vardır. Doğru ve tutarlı bir şekilde kullanılan sosyal medya platformları sayesinde marka itibarı güçlenir ve tüketicilerin markaya olan güveni artar. Bu da marka imajında olumlu etki yaratır.

Argeart Dijital Reklam Ajansı olarak kurumsal sosyal medya yönetimi ve reklam hizmeti vermekteyiz. Sizler de bu hizmetlerimizden faydalanmak isterseniz bizimle iletişime geçebilirsiniz.

sonsuz

birlikte keşfe çıkalım

Argeart ile tanışmak, bilgi almak ve çalışmak istiyorsanız bizi arayabilir veya iletişim sayfasından mesaj gönderebilir, adreslerimize bakıp bizi ziyaret edebilirsiniz.